Menu Menu
Perfumeria Niszowa Figarola
Koszyk
0
Koszyk
Menu Menu
Kontakt Kontakt
Koszyk Koszyk
0
Ulubione Ulubione
0
Konto Konto

Historia domu perfumeryjnego Fragonard

 

POCZĄTKI

Krótko po pierwszej wojnie światowej Eugène Fuchs opuścił Saint-Chamond i swoją kancelarię notarialną, aby osiedlić się z rodziną na słonecznych ziemiach kraju Grasse. Przedsiębiorca w głębi serca podbity magią perfum, postanowił stworzyć własną firmę i nabył dwie perfumerie Grasse: Cresp-Martinenq i Muraour. Tak więc w 1926 roku narodziła się Perfumeria Fragonard. Eugène Fuchs postanawia złożyć hołd najsłynniejszemu dziecku w mieście Grasse: malarzowi Jean-Honoré Fragonard (1732-1806). Wybór imienia Fragonard jest również motywowany chęcią podziękowania miastu, które powitało go z rodziną i skojarzenia jego perfumerii z wyrafinowaniem sztuki XVIII wieku. Co więcej, malarzem króla Ludwika XV jest nikt inny jak syn perfumiarza Grasse'a: François Fragonard. Wybór ten oznacza zatem chęć zarejestrowania swojej działalności w odniesieniu do tradycji i historii miasta Grasse. Garbarnia w XVIII wieku, a następnie perfumeria w następnym stuleciu, fabryka przejęta przez rodzinę Fuchsów utrwala produkcję perfum i wkrótce przeżywa nowy boom.

EUGÈNE FUCHS, INICJATOR WIZYTY W WARSZTATACH PRODUKCYJNYCH

W okresie międzywojennym Lazurowe Wybrzeże stało się wysokim miejscem rozrywki. Brzegi Monako w Cannes są skolonizowane przez nową populację artystów, muzyków, pisarzy, couturierów, malarzy i dandies, którzy bawią się w rytmie Roaring Twenties. Pojawia się jazz i wkrótce Amerykanie, szaleni na punkcie tego wspaniałego regionu, nazwali go Riwierą Francuską i uczestniczyli w jego przyszłej rozgłosie. Podczas pobytu na Riwierze Francuskiej ci nowi turyści robią objazd do Grasse, aby zaopatrzyć się w perfumy. W ten sposób Eugène Fuchs wyobraża sobie zupełnie nową koncepcję. Oferuje swoim lojalnym klientom wizytę w fabrycznych warsztatach produkcyjnych. Bezpośrednia sprzedaż produktów zapachowych ozdobionych wizytą w fabryce jest wielkim sukcesem wśród turystów, którzy przybyli, aby odkryć uroki Riwiery.

OD OJCA DO SYNA, RODZINNA PERFUMIA

W 1929 roku Eugène Fuchs przekazał rękę swojej firmie swojemu synowi Georgesowi i jego zięciowi Françoisowi Costie. Dwaj szwagierowie podzielili to zadanie, François w Grasse i Georges za granicą, i sprawili, że Dom prosperował w handlu surowcami i niestandardowymi kompozycjami.

Przed wybuchem konfliktu w 1939 roku, Georges Fuchs rozpoczął współpracę biznesową z Elizabeth Arden, bizneswoman na czele firmy specjalizującej się w przemyśle kosmetycznym. Latem 1947 roku dostawy zostały wznowione i szybko odczulno potrzebę otwarcia biura po drugiej stronie Atlantyku: w ten sposób narodziło się "Continental Perfumers Inc.". Perfumy Blue Grass są niezaprzeczalnie najlepiej sprzedającym się produktem tej amerykańskiej firmy.

W 1939 roku do firmy dołączył Jean-François Costa, syn François i Emilie Costy. Po latach za granicą wrócił do Grasse pod koniec lat 50-tych, aby przejąć miejsce ojca, pozostawiając swojemu kuzynowi Patrickowi szczęście pracy nad rozwojem sprzedaży kompozycji.

OD PERFUMIARZA DO KOLEKCJONERA

Po powrocie do Grasse, Jean-François Costa rozpoczął modernizację firmy. Wielki miłośnik sztuki, zebrał swoje kolekcje przedmiotów związanych z historią perfumerii od wczesnych lat 60., aby zrodzić pierwsze Muzeum Perfum w Grasse w 1975 roku i dwa paryskie muzea. Inicjatywa, która przyczynia się do i tak już kwitnącego dobrobytu Fragonard, jednocześnie wnosząc mu wymiar kulturowy, od tego czasu wzbogacona przez Prowansalskie Muzeum Kostiumów i Biżuterii w 1997 roku, Muzeum Jean-Honoré Fragonard w Grasse zainaugurowane w 2011 roku oraz Muzeum Perfum Opéra w Paryżu, które otworzyło swoje podwoje w 2015 roku.

ANNE, AGNÈS I FRANÇOISE COSTA, DOM, KTÓRY ŁĄCZY SIĘ Z KOBIECOŚCIĄ

Trzy córki Jean-François Costy: Anne, Agnès i Françoise, nie były początkowo przeznaczone do dołączenia do rodzinnego biznesu. Skąpane od najwcześniejszego dzieciństwa w świecie perfum, są oddane innym horyzontom. Anne ukończyła szkołę medyczną. Po studiach prawniczych w Paryżu, Agnès pasjonowała się marketingiem i reklamą. Françoise, ze swojej strony, studiuje ekonomię w Europejskiej Szkole Biznesu w Paryżu, Londynie i Madrycie.

Dzisi liderzy i zainteresowani, podobnie jak poprzednie pokolenia, aby przyczynić się do rozwoju firmy i dostosować się do nowego stylu życia, rozwijają Fragonard jako sygnaturę pewnej sztuki życia, która wykracza poza granice perfum. Około dwudziestu sklepów służy jako wizytówka, we Francji i od 2015 roku w Mediolanie, ekskluzywnych i stale odnawianych kolekcji, w których przedmioty dekoracyjne do domu, moda, akcesoria i biżuteria współistnieją w harmonii, potwierdzając wyraźny zamiłowanie do podróży, rodowe know-how i kolorową radość życia.

Źródło: https://usines-parfum.fragonard.com/qui-sommes-nous/une-histoire-de-famille/

Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl